قطره رشد مژه


 

نويسنده:دکتر شکيلا نيکنام




 
خيلي از خانم‌ها دوست دارند مژه‌هايشان بلند و باريک و سياه باشد و شايد به همين دليل است که خيلي‌ها از طرفداران پر و پا قرص ريمل‌هايي هستند که مژه‌ها را تا حدامکان بلندتر و خوش‌فرم‌تر مي‌کنند ولي در اين ميان کساني که مژه‌هاي کم‌پشتي دارند و يا مژه‌هايشان کوتاه و کم‌ است بايد چه کنند؟ تا پيش از اين، اين افراد سراغ ريمل‌هايي مي‌رفتند که خرده‌مژه داشته و يا از مژه مصنوعي، براي حل اين مشکل زيبايي خود استفاده مي‌کردند ولي بايد به اين دسته از بانوان خبر خوبي بدهيم که نخستين داروي جديد تقويت رشد مژه مجوز ساخت و توليد گرفته و به بازار فروش راه يافته است.
سازمان غذا و داروي آمريکا رسما تاييديه نخستين داروي رشد مژه چشم را منتشر کرد. «لاتيس» نام دارويي است که براي نخستين بار در جهان براي افزايش طول مژه‌ها و زيباتر کردن آنها توليد شده است. اين دارو که از سوي شرکت «آلرگان» کاليفرنيا تهيه و روانه بازار شده است، با کسب تاييديه اداره غذا و داروي آمريکا از سه ماه اول سال 2009 وارد بازار خواهد شد. گروه محققاني که در توليد و ارايه اين دارو نقش داشته‌اند، اعلام کرده‌اند: «داروي لاتيس طوري طراحي شده است که مي‌تواند پس از استفاده مداوم براي حداقل 8 هفته مژه‌ها را بلندتر و حتي ضخيم‌تر کند.» ترکيب موثر در اين داروي جديد «بيماتروپروست» است که مي‌تواند با اثر روي قاعده مژه‌ها آنها را بلندتر و ضخيم‌تر کند. به گفته محققان دوز مصرف اين دارو، يک نوبت در روز است. اين محققان مي‌گويند نتايج کامل درمان پس از16 هفته قابل رويت است. به بازار راه يافتن اين داروي جديد مي‌تواند خبر خوبي براي افرادي باشد که به بيماري «هايپوتريکوز» مبتلا هستند. در اين بيماري، افراد به ميزان کافي و طبيعي مژه ندارند. هنوز جزييات دقيق در رابطه با ترکيبات اصلي و فرعي اين دارو و نحوه عملکرد آن منتشر نشده است و همچنين چون اين دارو يک داروي جديد است، هنوز مشخص نيست در بلندمدت چه عوارضي جانبي احتمالي در پي خواهد داشت زيرا اين عوارض احتمالي معمولا پس از سال‌ها استفاده مشخص مي‌شوند. اين داروي افزايش رشد مژه در ماه آينده در بازارهاي آمريکا در دسترس خريداران خواهد بود.

8 فرمان مژه‌اي
 

تا اين داروي جديد رشد مژه به بازار ايران برسد، بايد با همان ريمل و فرمژه قديمي‌تان بسازيد. براي اينکه مژه‌هايي زيباتر و بلندتر داشته باشيد، رعايت يک سري از نکات خاص به شما کمک مي‌کند که زيباتر به نظر برسيد و مژه‌هايي پرپشت‌تر داشته باشيد:
1) مژه‌هايتان را برس بزنيد: براي اينکه مژه‌هايتان بلندتر و پرتر به نظر برسند، يک برس مخصوص مژه را از بازار بخريد. برس زدن ملايم مژه‌ها باعث مي‌شود که مژه‌هاي شما بلندتر و جذاب‌تر به نظر برسند.
2) برس ريملتان را با آب و صابون بشوييد: بد نيست هر چند وقت يک بار برس ريمل‌تان را با آب و صابون خوب بشوييد و آب بکشيد. گاهي برخي از ميکروب‌ها در اين محيط مرطوب و تاريک رشد مي‌کنند که مي‌توانند براي شما دردسر ايجاد کنند.
3) توي ماشين ريمل نزنيد: هرگز در داخل اتومبيل و وسايل در حال حرکت از ريمل استفاده نکنيد چون امکان دارد برس ريمل وارد چشمانتان بشود.
4) بعد از 4 تا 5 ماه ريمل را دور بيندازيد: در صورتي که ريمل شما خشک شده است، در آن را محکم ببنديد و داخل آب داغ بيندازيد. مي‌توانيد يک قطره روغن بادام شيرين داخل تيوپ آن نيز بچکانيد اما توصيه مي‌کنيم وقتي چهار و يا پنج ماه از استفاده از ريمل گذشت و يا خشک شد، آن را دور بيندازيد.
5) ريمل‌تان را قرض ندهيد: ريمل از جمله وسايلي است که به راحتي به باکتري و انگل آلوده مي‌شود. پس اجازه ندهيد غير از شما کسي از ريمل‌تان استفاده کند. اگر براي آرايش هم به آرايشگاه مي‌رويد، ريمل مخصوص‌تان را به آرايشگاه ببريد.
6) کندن مژه، ممنوع: هرگز مژه‌هايتان را نکنيد و يا آنهارا کوتاه نکنيد چون رشد مژه‌ها نسبت به ساير موهاي بدن بسيار کمتر است.
7) فرمژه مناسب بخريد: براي اينکه مژه‌هايتان در اثر استفاده از فرمژه آسيب‌ نبينند، فرمژه مناسب بخريد. فرمژه‌هاي خوب به جاي اينکه فلزي باشند، پلاستيکي هستند. در ضمن بهتر است بلافاصله پس از خروج از حمام از فرمژه استفاده کنيد چون وقتي مژه‌ها مرطوب هستند، بهتر شکل مي‌گيرند. شما حتي مي‌توانيد از انگشتانتان براي فردادن به مژه‌‌هايتان استفاده کنيد. براي اين کار ابتدا دست‌هايتان را بشوييد و سپس به طور دقيق پس از آنکه ريمل زديد، انگشت را روي ريشه مژه‌هايتان از پايين قرار دهيد و به سمت بالا فشار دهيد تا زماني که خشک شود.
8) مژه مصنوعي را فقط يک بار استفاده کنيد: مژه مصنوعي را تا حدامکان دوبار استفاده نکنيد اما در صورتي که تمايل داريد اين کار را انجام دهيد، توصيه ما اين است که مژه را برداشته لاي دستمال کاغذي آغشته به الکل بگذاريد و آن را به طور کامل تميز کنيد سپس با باد خشک کرده و در جاي تميز قرار دهيد.
منبع: http://www.salamat.com